Skoleskift

Da Søndermarkskolen kun har elever til og med 6. klassetrin, skifter eleverne skole, når de skal i 7. klasse.

Eleverne på Søndermarkskolen skifter efter 6. klasse til Tirsdalens Skole, hvor de skal gå i 7.-9. klasse.

Eleverne i 6. klasse inviteres på besøg på Tirsdalens Skole. Tirsdalens Skole arrangerer også åbent hus for eleverne i 6. klasse og deres forældre, så de sammen har mulighed for at se skolen og møde de kommende lærere.

Da eleverne fra Kristrup Skole også skifter til Tirsdalens Skole efter 6. klasse, laves der i løbet af 6. klasse aktiviteter og arrangementer, der skal bringe eleverne fra Kristrup Skole og Søndermarkskolen sammen. Hver 6. klasse har en venskabsklasse på Kristrup Skole.

Vi har et tæt samarbejde med Kristrup Skole og Tirsdalens Skole om overgangen fra 6. til 7. klasse, herunder overlevering af elever og dannelse af nye klasser.

Mange elever kan have gavn af at skifte miljø, møde nye lærere, der ser dem med nye øjne, og få muligheden for at skabe nye venskaber. Samtidig er skiftet med til tydeligt at markere overgangen til udskolingen.